Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the complianz-gdpr domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/1087797001/archieadvisory.nl/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/1087797001/archieadvisory.nl/wp-includes/functions.php on line 6114
Werkcultuurtraject - Archie Advisory

Werkcultuurtraject

Neem contact op

Heeft u vragen of wilt u meer weten over mijn diensten? Neem direct contact op voor een vrijblijvend persoonlijk gesprek.

Mail mij

lara@archieadvisory.nl

Bel mij

06 – 41817628

De basis voor succes

Een prettige werkcultuur is essentieel om goed te kunnen presteren als team en organisatie. Het creëren van een omgeving waar mensen zich gewaardeerd en begrepen voelen is hier een belangrijk onderdeel in. Dit werkcultuurtraject biedt strategische inzichten en praktische oplossingen om de samenwerking, communicatie en sfeer binnen het team of de organisatie te verbeteren.

 

Dé investering in je medewerkers

Medewerkers vormen de basis van jullie organisatie en er zijn veel gewoonten en gebruiken ontstaan. Een deel daarvan zijn prettig. Een deel daarvan zijn misschien belemmerend, zonder dat jullie je daar bewust van zijn. Het in kaart brengen van de huidige situatie zorgt ervoor dat er een passende aanpak kan worden gekozen.

Een werkcultuurtraject is altijd maatwerk en kan bestaan uit de volgende onderdelen.

Individuele gesprekken

Vertrouwelijke gesprekken over de menselijke aspecten van werk. Huidige situatie in kaart brengen op basis van eerlijke informatie.

Inzicht en concrete aanpak

Inzicht in wat er echt speelt in een rapport of presentatie. Concrete veranderaanpak: aanbevelingen die aansluiten bij de dagelijkse praktijk en die direct toe te passen

Teamsessies

Noodzakelijke stap om niet terug te vallen in oude patronen. Inbedden van veranderingen.

Maatwerk

Geen elke organisatie is hetzelfde. Uitgaan van eigen beginsituatie en een passend traject op maat.

Resultaat

Eerlijke informatie

In vertrouwelijke gesprekken met iemand van buiten de organisatie zijn medewerkers eerlijk en geven zij meer informatie. Het is spannend, want jullie komen erachter wat er echt speelt bij medewerkers. Besef dat jullie als organisatie beter wél kunnen weten wat er speelt, want dan kunnen jullie er op acteren. Niet weten hoe medewerkers tegen de organisatie aankijken zorgt voor een mismatch en verkeerde interventies.

1. Wat is het voordeel van een externe partij bij een werkcultuur traject?

Zonder externe partij krijg je niet alle inzichten omdat medewerkers zich intern minder uitspreken. Tijd is schaars. Jullie zijn goed in jullie kernactiviteiten, maar het is niet jullie expertise om een werkcultuurtraject te begeleiden. Aan jullie klanten leveren jullie de beste kwaliteit en om deze kwaliteit te kunnen leveren verdienen jullie medewerkers ook de juiste investering. En dat is er één die zich terugbetaalt in hogere tevredenheid, productiviteit en loyaliteit. Het laat zien dat jullie om je medewerkers geven.

Betrokkenheid en inzet. Een werkcultuurtraject is maatwerk en wordt in overleg samengesteld, rekening houdend met jullie wensen. Als initiator van het traject is het belangrijk dat jullie dit uitstralen naar de medewerkers zodat zij zich ook willen inzetten voor dit traject. Uiteraard krijgen jullie handvatten hoe dit het beste te doen.

Absoluut. Er heerst vaak een verschil in perceptie tussen bijvoorbeeld het (hoger) management en de medewerkers. Hoe weet je echt wat er speelt en waar medewerkers tegenaan lopen als je dit nooit hebt laten onderzoeken? Een medewerkerstevredenheidsonderzoek in de vorm van een enquête brengt vaak weinig inzicht. Echte gesprekken, dat is de basis. Juist als het goed gaat, is het ook belangrijk om te weten waarom dit zo is zodat je altijd kan terugvallen op deze basis.

Wat klanten zeggen

Deze organisaties zijn u voorgegaan